Kategorie
chatbot

Technologia używana przez najlepsze chatboty AI

Jak wspomniano powyżej, wszystkie chatboty nie są sobie równe, zwłaszcza jeśli chodzi o technologię, z której korzystają, a co za tym idzie o doświadczenie użytkownika, które zapewniają. Zajmijmy się tym bardziej szczegółowo.

*** IT Investments ***

Konwersacyjne chatboty AI wykorzystujące technologię NLP

Istnieje duża przepaść między chatbotami opartymi na przyciskach/menu, najbardziej podstawowymi botami, jakie można znaleźć na rynku, chatbotami opartymi na słowach kluczowych i najbardziej rozbudowaną formą bota, konwersacyjnego chatbota AI.

*** Generowanie leadów ***

Ten ostatni rodzaj chatbota jest powszechnie uznawany za najlepszą formę chatbota AI, ponieważ wykorzystuje technologię przetwarzania języka naturalnego, która pozwala botowi zrozumieć intencje stojące za zapytaniami użytkowników, nawet jeśli są one błędnie napisane.

Integracje z platformami stron trzecich

Jeśli się rozejrzysz, wszystkie najlepsze chatboty AI mają zdolność integracji z oprogramowaniem innych firm, takim jak CRM, platforma HR lub narzędzie do zarządzania zapasami.

*** mente creativa ***

Ta umiejętność pozwala botowi na pobieranie informacji HR, aby odpowiedzieć na zapytanie pracownika, historii klienta, aby pomóc klientowi z konkretnym zapytaniem na jego koncie lub dostępności produktu do chatbota sprzedażowego. Rzeczywiście, jeśli weźmiesz ten ostatni przykład, bot sprzedażowy musi mieć dostęp do szczegółów Twojego asortymentu, aby odnieść sukces.

Wyobraź sobie, że masz witrynę odzieżową Shopify, a użytkownik chce wiedzieć, jaką masz czerwoną sukienkę w rozmiarze 10. Chatbot łączy się z Twoją bazą inwentaryzacyjną i zna kategorie Twoich produktów wraz ze stanami magazynowymi. Następnie informuje użytkownika o dostępnym wyborze, a wszystko to podczas jednej szybkiej rozmowy.

Dostępne na wielu kanałach

Ludzie oczekują teraz informacji za jednym kliknięciem. Aby to osiągnąć, Twój chatbot powinien być łatwo dostępny w wielu kanałach komunikacji , w tym w mediach społecznościowych. Oznacza to, że platforma, z której korzystasz, aby zbudować swojego chatbota, musi umożliwiać botowi płynną konwersację w wielu kanałach cyfrowych oraz zatrzymywanie danych i kontekstu, aby zapewnić bezproblemowe działanie. W najlepszych przypadkach bot musi być w stanie przekazać te informacje żywemu agentowi, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Eskalacja do żywego agenta

Podobnie jak w przypadku wszystkich rzeczy technologicznych, nawet najlepsze chatboty AI mają swoje ograniczenia, co oznacza, że ​​bot nie może odpowiedzieć na żądanie użytkownika.

W takim przypadku musi mieć możliwość powrotu do ludzkiego agenta, gdy sytuacja stanie się ciężka. Aby proces eskalacji był jak najbardziej płynny, bot musi być w stanie przekazać dowolną historię rozmów i inne przydatne informacje, aby użytkownik nie był jeszcze bardziej sfrustrowany koniecznością powtarzania się.

Przeczytaj także: Voiceboty a chatboty

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

64 − 55 =