Co to takiego chatbot
Chatbot to specjalny program komputerowy wykorzystujący sztuczną inteligencję (AI), który prowadzi rozmowę z ludźmi za pomocą treści lub mowy i słuchu. Programiści projektują chatboty, aby symulować sposób, w jaki ludzie się komunikują. Korporacje coraz częściej używają chatbotów do komunikowania się z klientami, ich obsługi oraz sprzedaży.
Dostępnych jest wiele platform botów opartych na sztucznej inteligencji, które pomagają się komunikować, przyciągnąć i zatrzymać klientów. Te platformy chatbotów AI zazwyczaj zawierają narzędzia, które pomagają w tworzeniu i dostosowywaniu odpowiednich rozwiązań technologicznych.
Dzięki ich zdolności do wykorzystania lejka marketingowego, utrzymywania zaangażowania już po sprzedaży, a jednocześnie budowania lojalności do marki, chatboty AI dodają nową wartość do marketingu i sprzedaży. Zapewniają klientom bardziej spersonalizowane doświadczenia, dostosowując odpowiedzi i treści do zapytań i zainteresowań klientów, co znacznie usprawnia procesy. Są również tanie i mogą pracować przez całą dobę bez interwencji człowieka.
Według Grand View Research globalna wielkość rynku chatbotów osiągnie wartość 1,25 miliarda dolarów do 2025 roku. Chatbots.org wymienia więcej niż 1350 chatbotów i wirtualnych agentów używanych na całym świecie. Wiele dużych marek stworzyło fascynujące boty, które zauroczyły swoich klientów i docelowe grupy demograficzne. Większość ludzi już zna lub używa chatbotów w jakiejś formie, takich jak np. Google Asistant.
Jak dokładnie działają boty
Chatbot naśladuje ludzką rozmowę, zarówno w mowie, jak i w piśmie. Potrafi prowadzić rozmowy z ludźmi online. Twórcy zazwyczaj projektują chatboty w nadziei, że ich użytkownicy nie będą w stanie stwierdzić, czy rozmawiają z prawdziwą osobą, czy botem.
To, co odróżnia chatboty oparte na sztucznej inteligencji od zwykłych chatbotów, polega na tym, że mogą one „dowiedzieć się” znacznie więcej o użytkownikach, wszystko poprzez wykorzystanie olbrzymich zasobów baz danych, do których mają ciągły dostęp. Następnie te same boty mogą zastosować wzór najczęściej występujących podobnych zagadnień i problemów, aby sprawnie dać rozwiązanie. Ta zdolność daje botom „inteligencję” do wykonywania zadań, rozwiązywania problemów i zarządzania informacjami, bez konieczności wprowadzania w to człowieka.
Chatboty oparte na sztucznej inteligencji to w dużej mierze przyszłość marketingu online, a wiele firm włącza go do swoich strategii marketingu.
Polecane solidne boty
Chatfuel
Chatfuel to łatwa w użyciu platforma do tworzenia botów bez konieczności kodowania. Boty wykorzystywane są na platformie Facebook. Oferuje różne narzędzia do edycji, dzięki którym możesz projektować chatboty zgodnie z własnymi potrzebami i umożliwia konfigurowanie reguł konwersacji na pulpicie nawigacyjnym.
Bot użyje Natural Language Processing NLP do zrozumienia i rozpoznania fraz oraz wyśle użytkownikom predefiniowane odpowiedzi. Możesz zbudować chatbota, który będzie służył jako doradca obsługi klienta, asystenta wydarzeń, lub doradcę osobistego. Osoba, która wchodzi w interakcję z botem dodaje go automatycznie do swojej bazy danych. Dzięki temu można się z osobą skontaktować w przyszłości. Możemy również badać wydajność bota.
Bot jest wykorzystywany przez znane marki np. Lego, Levis, Netflix, T-Mobile, Adidas, Nivea i wiele innych.
Najprostsza wersja jest darmowa. W wersji płatnej otrzymujemy:
- pełną fukcjonalność bota,
- wsparcie,
- testy AB
- kontrolę konwersacji;
- możliwość konfigurowania targetowanych reklam na Facebooku;
Lobster EBI.AI
EBI.AI wybiera najlepsze dostępne usługi sztucznej inteligencji i chmurowe w połączeniu z niestandardowymi modelami sztucznej inteligencji. Oferuje platformę o nazwie Lobster w modelu SaaS, które zostało zatwierdzone do użytku nawet w branżach regulowanych. Dzięki Lobster możesz uruchomić w pełni funkcjonalnego chatbota AI w czasie 4-6 tygodni.
Platforma jest agnostykiem technologicznym. Wybiera najlepszą dostępną technologię NLP i buduje na niej swoje modele. Ich specjaliści UX regularnie sprawdzają i szkolą asystentów podczas interakcji.
Główna wartość Lobster polega na tym, że każdy dostępny asystent AI jest starannie zaprojektowany i dostosowany do konkretnego przypadku użycia biznesowego. Jest zintegrowany w całej sieci zarówno w aplikacji, w telefonie i innych nośnikach. Zespół EBI.AI stale analizuje i ulepsza każdego chatbota AI. Celem jest wzrost użyteczności dla. Roboty EBI.AI są wykorzystywane przez znane marki w całej Europie.
Asystenci AI zbudowanie na platformie Lobster mogą odpowiadać, czytać i pisać w ponad 100 językach, w tym nawet języku polskim.
Filozofia EBI.AI dotycząca prawidłowego skalowania projektów sztucznej inteligencji polega na rozpoczynaniu od małych kroków, szybkiej nauce i dostosowaniu bazy wiedzy. Oferują wirtualne warsztaty z szkoleniami dla sztucznej inteligencji i bezpłatne wersje demonstracyjne na żądanie.
Lobster najprawdopodobniej zrozumie o co pyta twój klient.