Chatboty stały się obecnie bardzo popularne, tak powszechne, że teraz łatwiej niż kiedykolwiek opracować chatbota. Ale nie wszystkie chatboty są sobie równe, a ich jakość może się znacznie różnić między sobą. Czego więc potrzeba, aby stworzyć najlepszego chatbota? Generowanie leadów może na przykład odbywać się za pomocą chatbotów lub voicebotów. Czytaj dalej, aby odkryć kluczowe cechy, które powinien mieć każdy odnoszący sukcesy chatbot.
Najlepsze chatboty mają cel
Chatbot powinien być zawsze tworzony z myślą o konkretnym celu i ten cel powinien znajdować się w centrum jego funkcjonalności. Rzeczywiście, najlepsze chatboty są często budowane, aby pomóc firmie, a chatbot może być pomocny na wiele sposobów.
Odciąż dział obsługi klienta
Jest to prawdopodobnie najczęstszy przypadek użycia chatbotów AI, ponieważ zawsze były one używane, aby pomóc klientom znaleźć odpowiedzi na ich pytania online, zamiast kontaktować się z obsługą klienta.
Rzeczywiście, jedną z najbardziej frustrujących rzeczy dla klienta jest konieczność długiego czekania, aby móc skorzystać z obsługi klienta, gdy potrzebujesz odpowiedzi na prosty problem. Oferując to narzędzie swoim klientom, pomagasz im rozwiązać ich problem online, natychmiast i samodzielnie, pozostawiając działowi obsługi klienta skupienie się na użytkownikach z bardziej złożonymi problemami, zwiększając tym samym satysfakcję klientów.
Pomóż działowi HR
Chatboty, których celem jest pomoc działom HR, są tutaj, aby obsługiwać powtarzające się zapytania współpracowników dotyczące spraw HR, zmniejszając w ten sposób obciążenie zespołu HR i pozostawiając im swobodę skupienia się na ludzkim elemencie ich roli.
Zazwyczaj chatbot HR będzie w stanie odpowiedzieć na ogólne pytania HR, takie jak na przykład należny pracownikowi urlop wypoczynkowy, ale nie tylko. Może być również zaprojektowany jako świetne narzędzie onboardingowe, stać się kanałem wewnętrznej komunikacji z pracownikami, działać jako interfejs dla członków zespołu do zarządzania udostępnionymi zasobami, takimi jak rezerwacja sali konferencyjnej, a nawet służyć jako spoiwo społeczne, zachęcające współpracowników do dzielenia się swoimi hobby lub wspólna przerwa na kawę.
Uzupełnij swój dział sprzedaży
Chatbot może pomóc Twojemu zespołowi sprzedaży na dwa sposoby:
- Pomagając kwalifikującym się potencjalnym klientom, aby Twoi Przedstawiciele Handlowi mogli skoncentrować się na potencjalnych klientach, którzy są wystarczająco dojrzali i znajdują się na samym dole ścieżki, tj. są gotowi do konwersji.
- Co więcej, pozwalając potencjalnym klientom przejść przez cały cykl sprzedaży bez konieczności rozmowy z człowiekiem!
Odpowiadając na pytania dotyczące produktu, którego szuka internauta , tego typu chatbot, zwany także chatbotem transakcyjnym, pomoże rozwiać wszelkie wątpliwości klienta, powoli prowadząc go po ścieżce konwersji i ostatecznie dając mu możliwość dokonania transakcja w samym chatbocie. Może nawet pójść dalej i skłonić do dopasowania produktów, co może skutkować możliwą sprzedażą.
Zasadniczo najlepsze chatboty są zaprojektowane do określonego celu. Może to oznaczać zwolnienie czasu personelu, poprawę satysfakcji pracowników lub poprawę interakcji z klientami. Powinny ułatwiać życie Twoim klientom i współpracownikom, w przeciwnym razie nie są dużo lepsze niż jakakolwiek strona internetowa lub aplikacja.
Przeczytaj więcej: Chatbot vs Voicebot